افراد دیابتی دندان مصنوعی کامپوزیت یا لمینت میتوانند انجام بدهند ؟

لمینت دندان برای دیابتی ها باندینگ سرامیکی چقدر دوام دارد ساخت دندان مصنوعی چند روز طول میکشد

افراد دیابتی دندان مصنوعی کامپوزیت یا لمینت میتوانند انجام بدهند ؟

لمینت دندان برای دیابتی ها باندینگ سرامیکی چقدر دوام دارد ساخت دندان مصنوعی چند روز طول میکشد

در زمان دیابت چگونه از سلامت دندان‌های خود مراقبت کنیم

این مقاله توضیح می‌دهد چگونه بر دندان‌ها و لثه‌های ما تأثیر می‌گذارد، چگونه از سلامت دندان‌های خود مراقبت کنیم و چگونه یک دندانپزشک مناسب برای دیابت پیدا کنیم.متأسفانه دیابت می تواند به طرق مختلف بر سلامت دندان ها تأثیر منفی بگذارد. افراد مبتلا به دیابت بیشتر مستعد ابتلا به عفونت هستند و قند خون بالا (و قند اضافی از میان وعده های مورد نیاز برای درمان کم خونی) نه تنها می تواند منجر به پوسیدگی دندان (حفره) شود، بلکه منجر به مشکلات بزرگتری مانند بیماری لثه (لثه و پریودنتیت) و از دست دادن دندان می شود. منبع بعدی در پایین خط نیز هست.



در زمان دیابت چگونه از سلامت دندان‌های خود مراقبت کنیم



بیشتر بخون و بدون : چرا باید لمینت داشته باشیم؟ + لمینت دندان برای دیابتی ها





این به این دلیل است که افراد مبتلا به دیابت نسبت به افرادی که دیابت ندارند، واکنش التهابی بیشتری به باکتری های موجود در دهان خود دارند. این، همراه با قند خون بالا و دشواری بیشتر در مبارزه با عفونت ها، می تواند منجر به مشکل شود.اگر التهاب لثه درمان نشود، می تواند منجر به زوال استخوان فک، پریودنتیت شود. این می تواند منجر به آسیب لثه و از دست دادن دندان شود، در صورتی که به آن رسیدگی نشود.


همه اینها چرخه ای است. اگر فردی با پریودنتیت پیشرفته دست و پنجه نرم کند، کنترل قند خون را سخت‌تر می‌کند، که به نوبه خود می‌تواند سلامت دندان‌ها را حتی بیشتر بدتر کند. یکی دیگر از مشکلات رایجی که در بیماران دیابتی مشاهده می کنیم، به طور کلی بهبود ضعیف زخم است، اما ما آن را در دهان نیز مشاهده می کنیم. روش های جراحی دهان کندتر و با عوارض بعد از عمل بیشتر بهبود می یابند. حتی تمیز کردن عمیق دندان، که رایج ترین درمان غیرجراحی بیماری پریودنتال است، بهبودی کندتر و افزایش خطر ابتلا به عفونت باکتریایی را افزایش می دهد (در افراد مبتلا به دیابت). چه بیمار کنترل قند خون خوبی داشته باشد چه نداشته باشد، بهبودی کندتر رایج است.


در زمان دیابت چگونه از سلامت دندان‌های خود مراقبت کنیم


افراد مبتلا به دیابت ممکن است از خشکی دهان یا خشکی دهان نیز رنج ببرند که نه تنها با افزایش قند خون بلکه با کاهش تولید بزاق تشدید می شود. خشکی مداوم دهان می تواند منجر به زخم، زخم، بیماری لثه و از دست دادن دندان شود، زیرا بزاق آنزیم های مهمی تولید می کند که به باکتری های خطرناک دهان حمله می کند.اگرچه نادر است، افراد مبتلا به دیابت نیز بیشتر در معرض ابتلا به برفک هستند. برفک یک عفونت قارچی است که توسط مخمر کاندیدا آلبیکنس ایجاد می شود. علائم این بیماری قابل درمان شامل لکه های زرد یا سفید دردناک در دهان و روی زبان است. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه می تواند به پیشگیری از برفک دهان در افراد دیابتی کمک کند.


نه تنها مدیریت دیابت، بلکه هزینه این بیماری نیز می تواند بر سلامت دهان و دندان تأثیر منفی بگذارد، زیرا مردم تمایل دارند درمان های گران قیمت دندان را به تعویق بیندازند.






به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید

اول از همه، شما باید به طور منظم تمیز کردن دندان را از یک متخصص دریافت کنید. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری به مردم توصیه می کند که حداقل سالی یک بار برای تمیز کردن، اشعه ایکس و چکاپ به دندانپزشک مراجعه کنند. همچنین، مطمئن شوید که دندانپزشک شما می داند که شما با دیابت زندگی می کنید، بنابراین آنها می توانند مراقب مشکلات اولیه بهداشت دهان و دندان باشند که به طور نامتناسبی بر جمعیت ما تأثیر می گذارد.





بعد از غذا مسواک بزنید و نخ دندان بکشید

دکتر. رایزن از افراد مبتلا به دیابت می خواهد که در مراقبت های پیشگیرانه کوشا باشند. "من مراقبت دقیق در خانه را توصیه می کنم (و همچنین مراقبت حرفه ای منظم). این شامل استفاده از خمیردندان حاوی فلوراید، به ویژه خمیردندان حاوی فلوراید قلع است. فلوراید قلع دارای اثر ضد باکتریایی و همچنین اثر ضد حفره است، برخلاف سدیم فلوراید که فقط اثر ضد حفره دارد. اگر از دهانشویه استفاده می کنید، از دهانشویه ای استفاده کنید که الکل نداشته باشد، 


او ادامه می‌دهد: «هرگز فکر نکنید که فقط به دلیل اینکه هرگز حفره‌ای نداشته‌اید، می‌توانید مراقبت منظم از دندان را به تعویق بیندازید. من بسیاری از بیماران مبتلا به دیابت را دیده ام که هرگز حفره نداشته اند و به دلیل بیماری پریودنتال درمان نشده تا سن چهل سالگی مجبور به کشیدن تمام دندان های خود شده اند... هر وقت یک بیمار بالغ جدید مبتلا به بیماری لثه را می بینم، اولین چیزی که نگاه می کنم. زیرا در پرونده پزشکی آنها یک A1C و/یا تشخیص دیابت یا پیش دیابت وجود دارد. اگر ندیدم که تا به حال از نظر دیابت ارزیابی شده اند، فوراً آنها را برای ارزیابی به پزشک مراقبت های اولیه ارجاع می دهم. متأسفانه، این یک رابطه بسیار رایج است.»


حتماً حداقل دو بار در روز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید، اما در حالت ایده آل بعد از تمام وعده های غذایی و میان وعده ها. این امر به ویژه اگر مجبور باشید قند خون پایین را در نیمه شب با میان وعده های شیرین درمان کنید و بخواهید بلافاصله بعد از خوردن غذا دوباره به خواب بروید، صادق است. همچنین مهم است که فقط از مسواک با موهای نرم استفاده کنید، زیرا مسواک های متوسط ​​و سخت می توانند به خط لثه شما آسیب بزنند.


در زمان دیابت چگونه از سلامت دندان‌های خود مراقبت کنیم


به دنبال علائم اولیه مشکل باشید

مراقب خونریزی لثه، درد دهان، دندان درد، قرمزی یا تورم در دهان، لق شدن دندان (بزرگسالان) یا خشکی دهان باشید. از هرگونه حساسیت دندان موجود یا جدید، به ویژه در پاسخ به غذاها و/یا نوشیدنی های سرد یا گرم آگاه باشید. هر گونه مشکل مداوم را با مراجعه زودهنگام به دندانپزشک خود برطرف کنید تا در قرار بعدی برنامه ریزی شده شما به مشکلات بزرگتری تبدیل نشوند.


دکتر. جس باکستون، از ساری، بریتانیا، می‌گوید: «من چهار کانال ریشه داشته‌ام و در نهایت همه آن دندان‌ها را در اثر ابتلا به T1D از دست داده‌ام از زمان تشخیص 15 سال پیش. [دیابت] بر سلامت دندان‌ها تأثیر می‌گذارد، و من فقط فکر می‌کردم که تمام قرص‌های گلوکز است که برای کم خونی شبانه خورده می‌شود!»


کنترل گلوکز را دو برابر کنید

همه ما مبتلا به دیابت به خوبی می دانیم که سطح قند خون ما بر تمام قسمت های بدن ما تأثیر می گذارد. این به همان اندازه برای دندان های ما صادق است! اگر اصلاً نگران بررسی سلامت دهان و دندان هستید، ممکن است زمان خوبی باشد که به طور منظم به قند خون خود متعهد شوید، یک رژیم غذایی مغذی داشته باشید، ورزش منظم داشته باشید، استرس را مدیریت کنید، و با پزشک خود برای تنظیم انسولین یا کار کنید. داروهای خوراکی دیابت در صورت نیاز




در زمان دیابت چگونه از سلامت دندان‌های خود مراقبت کنیم


از افرادی که به آنها اعتماد دارید بپرسید

اگر نمی دانید برای پیدا کردن یک دندانپزشک خوب از کجا شروع کنید، با متخصص غدد خود صحبت کنید و توصیه های او را دریافت کنید. آنها بهترین دندانپزشکان برای در منطقه شما را می شناسند و می توانند به شما در یافتن تناسب مناسب کمک کنند.همچنین می‌توانید تحقیقات مستقلی را در پایگاه داده انجمن دندانپزشکی آمریکا از دندانپزشکان دارای گواهی هیئت مدیره بر اساس محل زندگی، مسافتی که می‌خواهید رانندگی کنید، تخصص آنها و چندین عامل دیگر انجام دهید.


مصاحبه برای تناسب مناسب

دقیقاً همانطور که هنگام انتخاب متخصص غدد روی صندلی راننده نشسته اید، همچنین در کنترل افرادی هستید که دندانپزشک خود را انتخاب می کنید. قبل از اینکه به یک دندانپزشک و مطب دندانپزشکی جدید متعهد شوید، با اطرافیان خود تماس بگیرید و فلسفه و مأموریت مطب های مختلف را درک کنید.


سپس در اولین بازدید خود، می توانید ببینید که آیا این تمرین برای شما مناسب است یا خیر. اگر چیزی درست نیست، همیشه می توانید به یک مطب دندانپزشکی دیگر بروید. بعداً می‌توانید تماس بگیرید و بخواهید در صورت وجود عکس‌های اشعه ایکس و سوابق شما منتقل شود.



آیا باید به دندانپزشک خود بگویید که دیابت دارید



آیا باید به دندانپزشک خود بگویید که دیابت دارید:


گاهی اوقات افراد از ترس اینکه دندانپزشک قضاوت کند، سخنرانی کند یا درمان را بر اساس ایده های از پیش ساخته شده تغییر دهد، در مطرح کردن «کل موضوع دیابت» مردد هستند.اما در حقیقت، باید فوراً به دندانپزشک خود بگویید که دیابت دارید، زیرا این یک ستون مهم برای وضعیت سلامتی شما است. اگر از عوارض دیابت رنج می برید، و اگر مشکلات یا نگرانی هایی در زمینه مدیریت دیابت دارید، به آنها اطلاع دهید که چه مدت آن را داشته اید.